Strona główna
1 lipca wznowione zostanie kursowanie linii pospiesznej A. Kursy wykonywane będą na nowej trasie Osiedle Słoneczne – Ludowa.
Szczecin rozpisał przetarg na dostawę 14 elektrobusów. Zamówienie jest podzielone na dwie części – oddzielnie dla autobusów 12-metrowych, a oddzielnie dla przegubowców. Pojazdy pojawią się najwcześniej po 14 miesiącach od zawarcia umowy. Wozy mają trafić do SPA Klonowica.
Szczecin ma środki europejskie z programu regionalnego na zakup 4 elektrycznych przegubowców. Samorząd jest też blisko pozyskania dofinansowania do zakupu 14 „elektryków” z programu Zielony Transport Publiczny.
Środki europejskie w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych to nie tylko ścieżki rowerowe. To również środki finansowe na zakup taboru niskoemisyjnego dla Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.
„Stan szczecińskich wagonów jest katastrofalny. Swingi mają już po 14 lat, a wciąż nie wykonano napraw głównych. W zeszłym roku ponad połowa miała niesprawną klimatyzację dla motorniczych” – krytykuje pracownik Tramwajów Szczecińskich. „Spółka sukcesywnie prowadzi remonty i modernizacje posiadanych tramwajów” – zapewnia rzecznik prasowy Wojciech Jachim.
W nocy z 30 na 31 marca nastąpi zmiana czasu z zimowego na letni. Polegać będzie ona na przesunięciu wskazówek zegara z godz. 2:00 na 3:00 i spowoduje zmiany w kursowaniu linii nocnych. Kursy, które rozpoczynają się między godziną 2:00 a 3:00 nie będą wykonywane.
brak komentarzy
Bilet miesięczny na przejazdy pociągami po całym obszarze SKM i komunikacją miejską w Szczecinie miałby kosztować około 250 zł. Dziś mieszkaniec Stargardu, kupujący takie bilety oddzielnie, płaci ponad 400 zł (343,70 zł za pociągi, według aplikacji Polregio i 80 zł za najpopularniejszą „sieciówkę” po Szczecinie). Wspólny bilet ma wejść w życie we wrześniu.
brak komentarzy | czytaj dalej »
Skład wagonów T6A2D 233+234 wyjechał dziś oklejony w nową wersję reklamy „Etcetera” - turnieju „Etc. Szczecin Cup 2024”.
O godzinie 12:20 w alei Wojska Polskiego, tuż przed przystankiem „Rondo Olszewskiego” widziano zmodernizowany skład Tatr KT4Dt 164+165, kierujący się do zajezdni Pogodno.
W bieżącym tygodniu na liniach PKS Szczecin kursuje o wiele więcej pojazdów dwunastometrowych niż przewidziano w rozkładzie. Najwięcej nadprogramowych pojazdów klasy MAXI kursowało w poniedziałek 22 kwietnia – wówczas „solówki” zastąpiły „przegubowce” na aż ośmiu zadaniach: 59/2, 59/4, 59/5, 59/7, 59/8, 241/3A, 241/7 oraz 806/5.
Od kilku dni w ruchu liniowym, po półrocznej przerwie można spotkać golęciński skład wagonów 105N2k/2000 777+797, natomiast od dziś kursuje naprawiony po wykolejeniu skład Tatr KT4Dt 153+166 oraz wagon Pesa 120NaS2 819.
Po czterech miesiącach przerwy w kursowaniu, we wtorek (23 kwietnia) do ruchu powrócił Mercedes O530Ü 10774, zaś dziś po ponad trzech miesiącach odstawienia również Solaris Urbino 18 10758.
Dziś po ponad miesięcznej przerwie do ruchu liniowego powrócił Solaris Urbino 18 2213. Pojazd kursuje na 77/6.
Dolnośląskie: MPK Wrocław chce zmodernizować dwukierunkowe Skody
MPK Wrocław właśnie rozpisało przetarg na modernizację sześciu dwukierunkowych tramwajów Skoda 19T. W ramach prawa opcji spółka zakłada możliwość modernizacji pozostałych 25 pojazdów ze swojej floty.
LKP Lwiwełektotrans, operator komunikacji elektrycznej we Lwowie, ogłosił przetarg na modernizację dwuczłonowych tramwajów Tatra KT4-SU. W ramach prac wymieniony ma zostać osprzęt elektryczny, a pojazdy uzupełnione o niskopodłogowy człon.
Ponad 160 kierowców i motorniczych brakuje Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu we Wrocławiu, by zapewnić pełną obsadę pojazdów obsługujących miejską sieć połączeń. Jak alarmuje miasto, od jesieni szczególnie mocno pogorszyła się sytuacja wśród motorniczych.
Skład 105Np z połamanym pantografem
"Helmut" w obsłudze linii 101
Odwiedź nasz fanpage
Encyklopedia
więcej »Trolejbusem po Szczecinie?
Kurier Szczeciński 8 sierpnia 1985 roku na swoich łamach zamieścił artykuł "Jak dojechać na Słoneczne i Bukowe?". Czytelnicy gazety zaproponowali jazdę trolejbusami.W odpowiedzi na ten artykuł w dniu 15 sierpnia 1985 roku z przekazaniem kopii do wiadomości wiceprezydenta miasta, WPKM zdecydowanie odciął się od tego typu pomysłów mówiąc, że preferuję rozwój trakcji tramwajowej i uważa za konieczne…Linia 76: Brama Portowa - Logistyczna
Trasa: Brama Portowa — Wyszyńskiego — most Długi — Energetyków — Celna — (Heyki —) Bulwar Gdański — Bulwar Śląski — Bytomska (z powrotem: Bytomska — Władysława IV — Energetyków) — Rybnicka — Kujota — Hryniewieckiego — Logistyczna Linia 76 została uruchomiona 2 stycznia 1973 roku na trasie Floriana – Nabrzeże Ewa. Obsługiwały ją 4 autobusy w szczycie z częstotliwością 5-minutową i jeden autobus…MAN NG263 (A23)
MAN NG263 to 18-metrowy autobus przegubowy III generacji ze 100-procentowym udziałem niskiej podłogi. Pojazd został wyposażony w ogrzewanie konwektorowe, a stanowisko kierowcy - w klimatyzację. Przy drugich drzwiach została zainstalowana rozkładana platforma ułatwiająca wjazd wózkiem inwalidzkim do wnętrza autobusu. Drugie, trzecie i czwarte drzwi w większości autobusów posiadają mechanizm…Forum
więcej » nowe posty Powrót linii A | |
nowe posty Powroty | |
nowe posty Jaki jest stan szczecińskich tramwajów? „Wagony się wręcz… | |
nowe posty Niezgodność rozkładu z czasem rzeczywistego odjazdu | |
nowe posty Szczecin z przetargiem na 14 elektrobusów | |
nowe posty „Łodziak” debiutuje | |
nowe posty Przenoszenie numerów nad okna w SPAK | |
nowe posty Szczecin chce kupować kolejne elektrobusy | |
nowe posty Pytanie | |
nowe posty Oby więcej takich imprez w Stargardzie |
Użytkownicy on-line: AutobusowyMarcinek1, Błażej, konrad6811, MikoSPAD, Pepe, PrzemoGaming